Naujienos
- Titulinis
- Naujienos
Jauno žmogaus pasirinkimo kančios – ilgi mokslai ar pelninga profesija
2022 10 25Profesinio mokymo prestižas pagaliau kopia į aukštumas – jauni žmonės nebenori ilgas valandas kamuotis prie sausų vadovėlių, todėl vis dažniau siekia greičiau įgyti profesiją. Jaunimas nori išmokti čia ir dabar, greičiau pradėti karjerą, uždirbti pinigų ir taip užsitikrinti skalsesnę ateitį ir tapti savarankiškesniems.
„Šiemet įstojusių po 10 klasių, kurie siekia įgyti profesiją su viduriniu išsilavinimu, net trečdaliu daugiau, o kartu su vidurinio ugdymo programa jaunesniojo programuotojo profesiją pasirinkusiųjų skaičius šoktelėjo dvigubai, palyginti su ankstesniais metais, kuomet vyravo pandemija“, – sako Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centro (TECHIN) vadovas Mindaugas Černius.
Štai TECHIN gimnazijos skyriuje besimokančius mokinius, įstojusius po 10 klasių, galima suskirstyti į 3 grupes. Viena jų – norintys pakeisti aplinką ir iš naujo atrasti save.
Štai TECHIN gimnazijos skyriuje besimokančius mokinius, įstojusius po 10 klasių, galima suskirstyti į 3 grupes. Viena jų – norintys pakeisti aplinką ir iš naujo atrasti save.
Dar viena kategorija – pragmatikai. Tai tie mokiniai, kurie žino, ko nori, kuo svajoja dirbti arba kur mokytis. Dalis tokių mokinių yra pasirinkę profesiją, nenori gaišti laiko, siekia kuo greičiau įsidarbinti, todėl stoja mokytis po 10 klasių – tokiu būdu įgyja ir norimą profesiją, ir vidurinį išsilavinimą. O kiti apsisprendžia eiti šiuo keliu siekdami įgyti daugiau žinių ir patirties prieš stodami į universitetą.
Trečia kategorija – lyg užsukantys „netyčia“. Jiems profesiją parenka tėvai arba čia mokosi jų draugai. Kita vertus, pasimokę ilgiau susipažįsta su profesija ir įsitraukę lieka.
M. Puchova teigia, jog „netyčia“ papuolusių į mokymo centrą vis mažėja, o tikslingai besirenkančių profesinį mokymą geometrine progresija daugėja.
Kasmet atliekami pirmakursių tyrimai rodo, kad tarp pasirinkimo motyvų pirmoje vietoje vis stipriau įsitvirtina apsisprendimas įgyti konkrečią pasirinktą profesiją, kuri yra paklausi darbo rinkoje ir stojantiesiems patraukli.
Pasak plėtros skyriaus vedėjos, mokymai vyksta praktiniu būdu lyg realiuose įmonės procesuose, todėl nereikia ilgai sėdėti kažkam, galbūt, nuobodžiose teorijos paskaitose.
Taip pat pastebima, kad vis dažniau pradeda mokytis tie, kurie turi karčios patirties iš aukštųjų mokyklų. „Sulaukiame norinčių persikvalifikuoti fizikų, matematikų, mokytojų, vadybininkų, taip pat ir medicinos ar teisės studentų“, – pabrėžė M. Puchova.
Šiuo metu populiariausia mokymosi kryptis – šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo (ŠVOK) sistemų montuotojai. Siaučiant energetinei krizei, dauguma pastatų turi būti atnaujinti, o tam reikalingų specialistų stinga. Nemažai jaunų žmonių paraleliai nori įgyti naujų kompetencijų, atnaujinti žinias ar tiesiog neatsilikti nuo rinkos.
Taip pat tarp populiariausių pasirinkimų vis dar išlieka JavaScript programuotojo, elektriko ir multimedijos techniko profesijos.
TECHIN vadovo Mindaugo Černiaus teigimu, dažnai jaunas žmogus taip pat suvokia, kad 3–4 metai bakalauro studijų – ilgas kelias, kuriuo ne visi pasiryžę eiti. Bent kažkiek pramokus realaus amato, 8–10 eurų už valandą jau atskaičius mokesčius kai kam gali būti kur kas geresnis pasirinkimas.
Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centras įsteigtas reorganizavus Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centrą ir Vilniaus technologijų mokymo centrą. Čia šiuo metu mokosi per tūkstantį būsimų IT, inžinerijos ir kitų sričių specialistų.
Vilniaus technologijų mokymo centras
Viešoji įstaiga
Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centras (TECHIN)
+370 5 269 7455
info@techin.lt
Kontaktų sąrašas
Trinapolio g. 2, Vilnius
Juridinio asmens kodas: 306138865
PVM kodas: LT100015270513
LT 34 7044 0600 0032 1526
AB SEB bankas, b/k 70440, SWIFT kodas - CBVILT2X
I-IV 7:30 - 16:15 | V 7:30 - 15:00