Naujienos

Pristatyti programuotojų ir programinės įrangos testuotojų komandų praktiniai darbai

2021 06 09

Gegužės 28 d. baigėsi 7 savaites trukę progrmauotojų ir programinės įrangos testuojų komandiniai darbai. Komandoms teko sukurti Projektų užduočių valdymo sistemą Java, PHP, JavaScript programavimo kalbomis ir panaudoti Spring, React, Laravel karkasus. Testuotojai kuriamas sistemas testavo rankiniu būdu, taip pat rašė automatinius testus. 

Komandos dirbo pagal AGILE projektų valdymo metodą SCRUM. Visoms komandos buvo priskirti mokytojai-kuratoriai, kurie konsultavo programuotojus ir testuotojus techniniais klausimais taip pat atliko Scrum meistro rolę: vedė kasdienius, darbų planavimo susitikimus. 

„Viso projekto metu komandos susiplanavo ir sėkmingai įveikė visus 4 sprintus!”, – džiaugiasi mokytoja Justina Balsė, kuri buvo komandų „Greiti ir įsiūtę“ bei „V Kintamieji“ kuratorė. Mokytojas Tomas Tribušauskas kuravo komandas „Funhouse“  ir „PHProjectMan“, Greta Grigelionytė  –  „Padarai“ ir „Undefined“. Jaroslav Grablevski - „Emiliatorius3“ ir „Spring Rebellion“, Vaclav Zelenkevič – komandą „Good enough“. O mokytojas Maksim Trojan buvo atsakingas už komandose dirbusių testuotojų kuravimą ir konsultavimą.

Šiame etape besimokantieji turėjo ir 7 paskaitų ciklą, su IT srities verslo praktikais, kuriose aptarta Flow-Charts: kaip paprastai nusibraižyti verslo procesus ir kuo tai padės dirbant programuotoju? Aiškintasi kas tas verslo/sistemų analitikas ir kaip su juo dirbti komandoje? Kalbėta apie techninį darbo pokalbį: ko tikėtis ir kaip pasiruošti? Programuotojo karjerą ir kitos aktualios temos būsimiems IT talentams.

0001_apklausa-kopija_1623248549-1a9226852e83163e1ea7b5e50b3b3891.png
Besimokantieji neabejoja, šis etapas atnešė tiek technologinių žinių, darbo komandose patirties, bet ir padėjo užtvirtinti teorines žinias ir padėjo tobulinti bendruosius gebėjimus.
 
Būsimoji programuotoja Laura Stončė pasakoja, jog jai šiame etape labiausiai patiko tai, kad darbas vyko komandomis. „Naudojome git, Jirą – priemones, kurias galimai naudosime ir realioje darbo vietoje. Tad buvo įdomu ir naudinga. Taip pat pats projekto vykdymas labai patiko, nes teorines žinias galėjome panaudoti praktiškai ir dar daugiau išmokti“, – pasakoja ji. Jai pritaria ir Kęstutis Svetikas: “Labai naudinga ir reikalinga komandninio darbo praktika“. 
 
Žiniatinklio programavimo mokymo programą pasirinkęs Artūras Andrijauskas  negailėjo gerų žodžių komandos draugams: „Labai smagu kai komandos draugai neskaičiuoja valandų ir esant bent menkiausiom abejonėm dėl užduoties paaiškina padeda. Projektas smagus, patirtis neįkainojama“, – šypsosi jis.
 
Jam pritaria ir Justinas Goberis: „Projektas buvo pirma realaus darbo simuliacija, bet be jokios realios rizikos. Galima buvo susiprasti kaip veikia projektų vykdymas, išmokti gerai komunikuoti problemas ir techniškai paaiškinti jų sprendimus ir visą tai vyko saugioje aplinkoje, kur gali drąsiai daryti klaidas, bandyti savaip prieiti prie tikslo ir visada sulaukti palaikymo iš kuratorių.  Taip pat, kai daliniesi darbais ir patyrimais su visa komanda, įgauni daug aukštos kokybės 'organiškų' žinių, kūrių paprastai klasėje ar savarankiškai neįgausi“, – sakė VTMC besimokantysis.
 
„Projekto metu ne tik įgijau žinių apie technologijas su kuriuomis dirbome, bet ir išmokau aiškiau dėstyti savo mintis bei suprasti kaip mąsto kolegos. Tai buvo puikus įvadas į programuotojo karjerą”, – neabejoja būsimasis PHP programuotojas Karolis Kvatavičius.
 
„Projektinė veikla atnešė daug gero. Tai, kas buvo neišmokta – davė apie save žinoti. Tai, kas buvo pamiršta – prisiminėm. Kalbant bendrai, projektas buvo labai naudingas mokslo rezultatams įtvirtinti“ – sakė žiniatinklio programuotoja Greta Jagėlienė. 
 
PHP programuotojo mokymo programoje besimokatntis Žilvinas Kazakauskas įsitikinęs, jog šiame etape naudinga buvo praktiškai viskas ir pati projekto užduotis ir darbas komandoje ir gerai pažinti SCRUM metodiką, kuri aktuali praktiškai visose šiandieninėse IT įmonėse.
Kviečiame peržiūrėti parengtų komandinių darbų vizualizacijas.