„Pedagogų pasiruošimas kitų kultūrų ir socialinės atskirties asmenų mokymui“
2019 12 19Lietuvos profesinio mokymo įstaigose kurį laiką jaučiama ir pastebima tendencija, jog daugėja imigrantų, panorusių mokytis amato ir įsitvirtinti šalies darbo rinkoje, plečiasi kitų kultūrų mokinių.
Projekte remiamasi Europos bendradarbiavimo švietimo ir mokslo srityje programa „Švietimas ir mokymas 2020“, kurios tikslai: 1) mokymosi visą gyvenimą ir mobilumo įgyvendinimas, 2) ugdymo ir mokymo kokybės ir veiksmingumo didinimas, 3)lygybės, socialinės sanglaudos ir aktyvaus pilietiškumo skatinimas, 4) kūrybingumo, novatoriškumo ir verslumo ugdymo skatinimas visuose švietimo lygmenyse - projekto vykdymo metu prisidės prie aukščiau įvardintų problemų sprendimo.
Projekto aktualumą paremia ir iniciatyvos autoriaus - Vilniaus technologijų mokymo centro - Strateginio švietimo plane numatomi su projektu glaudžiai susiję tikslai:
- Tenkinti besikeičiančios darbo rinkos poreikius tobulinant, rengiant ir įgyvendinant naujaskompetencijomis grįstas mokymo programas.
- Įgyvendinti priemones, skirtas asmenų perkvalifikavimui ir kvalifikacijos tobulinimui, bedarbių mokymui.
- Teikti visokeriopą paramą mokiniams.
- Skatinti kultūros atvirumą, pilietinį, ekologinį ugdymą.
- Stiprinti darbuotojų profesines kompetencijas.
- Teorinės žinios apie socialinės atskirties ir kitų kultūrų asmenų poreikius, jų integraciją.
- Praktiniai gebėjimai organizuoti pasiruošimą su mokiniais, mokytojais, tėvais profesinėjemokykloje prieš prasidedant integracijai.
- Praktiniai gebėjimai dirbant su socialinės atskirties ir kitų kultūrų asmenimis profesinėje mokykloje;
- ugdymo programų tobulinimas.
- Gebėjimas spręsti problemas, teikti pagalbą ir ekstremalių situacijų valdymas.
- Gebėjimas bendradarbiauti.
Veikla ir rezultatai
2020 01 30
EPALE platformoje publikacija “Dėmesys socialinės atskirties ir kitų kultūrų asmenų mokymui – pradedamas įgyvendinti projektas” rašoma apie tai, jog Lietuvos profesinio mokymo įstaigose kurį laiką pastebima tendencija - plečiasi kitų kultūrų mokinių ratas ugdymo institucijose, daugėja socialiai pažeidžiamų asmenų. Prognozuojama, kad ateityje socialinės atskirties ir kitų kultūrų asmenų skaičius profesiniame mokyme augs, tad įvardyta problema tik aštrėja. Todėl natūraliai susiduriama su problema – pedagogų kvalifikacijos trūkumas sėkmingai integruojant minėtų grupių asmenis į mokymo(si) procesą. Kaip ją ruošiamasis spręsti? Skaitykite publikacijoje (susipažinti)
2020 02 17
Paskelbiama personalo atranka pagal projektą „Pedagogų pasiruošimas kitų kultūrų ir socialinės atskirties asmenų mokymui“. Iš projekto partnerių organizacijų bus atrinkta 12 dalyvių. Suy atrankos taisyklėmis kviečiame susipažinti čia
2020 07 01.
Liepos mėnesį turėjusi vykti stažuotė Portugalijoje nukelta dėl epidemiologinės situacijos.
2021 01 05
KA1 projektui „Pedagogų pasiruošimas kitų kultūrų ir socialinės atskirties asmenų mokymui“ nauji metai atnešė ne džiugias naujienas apie skirtą papildomą finansavimą. Kuriame, be jau suplanuotų dvylikos asmenų stažuočių Portugalijoje pasipildė 9 asmenų stažuotėmis į Ispaniją ir 8 asmenų stažuotėmis į Vokietiją. O taip pat projekto įgyvendinimo laikotarpis yra pratęstas iki 2022 12 30.
Projekte taip pat yra ir dar vienas pasikeitimas. Sujungus dvi profesines mokyklas Klaipėdoje (Klaipėdos laivų statybos ir remonto mokyklą bei Klaipėdos laivininkų mokyklą), konsorciumo partneriu projekte vietoj Klaipėdos laivų statybos ir remonto mokyklos nuo šiol bus Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras.
2021 07 19-24
Įvyko 12 asmenų stažuotė Portugalijoje, Aveiro mieste. Stažuotės metu mokytojai tobulino bendrąsias ir profesines kompetencijas, apie vykstančias veiklas ir patirtis stažuotėje savo asmeninėse ir mokyklų socialinių tinklų paskyrose dalijosi dalyviai, partneriai ir kiti su stažuote susiję asmenys, organizacijos.
2021 08 10
Publikacijoje „Geriau vieną kartą pamatyti, nei šimtą kartų išgirsti!“ rašoma: „Kauno taikomosios dailės mokykla – atvira kaitai, naujoms iniciatyvoms, dalyvauja šalies ir tarptautinėse projektuose. 2021 m. liepos 18-25 d. mokytojos Kristina Stankuvienė ir Jūratė Stankuvienė dalyvavo tarptautiniame ERASMUS+ projekto „Pedagogų pasiruošimą kitų kultūrų ir socialinės atskirties asmenų mokymui“ Nr. 2019-1-LT01-KA102-060427 mobilume“. Plačiau: https://bit.ly/3tIzz5u
2021 09 16
Mokosi.lt seminare tema: „Mokytojų kvalifikacijos kėlimas ir atestacija“ projekto dalyvė iš KTDM Jūratė Stankuvienė pristatė savo patirtį įgytą stažuotėje Portugalijoje, kuri vyko 2021 m. liepos mėn. Renginyje dalyvavo apie 400 mokytojų iš visos Lietuvos.
Renginio vedėja pristatė Lietuvos profesinių mokyklų kolaboraciją, kuri nuvedė pedagogus iki Portugalijos. Jūratė, pirmą kartą išbandė tokį kvalifikacijos kėlimo būdą su Erasmus+ ir papasakojo kaip jai sekėsi besiruošiant ir atsakė į klausimą, kaip jai sekėsi su anglų kalba, dokumentais ir kitais dalykais ryžtantis vykti į kvalifikacijos kelimo stažuotę užsienyje.
Pasak mokytojos, tai neįkainojama patirtis, kuri praplečia akiratį: „Geriau vieną kartą pamatyti, nei tūkstantį kartų išgirsti“, - sakė Jūratė.
Ką atsivežė ir kokiomis žiniomis naudojasi? Mokytoja parsivežė praktinių žinių apie įtraukųjį ugdymą. Ji nuramino dalyvius, kad ir su bendro pobūdžio anglų kalbos žiniomis galima vykti, jei grupė yra subalansuota anglų k. aspektu. Taip pat papasakojo, jog projekto rėmuose prieš stažuotę buvo organizuoti ir anglų kalbos kursai.2021 09 21
Skelbiama personalo atranka į stažuotę Vokietijoje pagal projektą „Pedagogų pasiruošimas kitų kultūrų ir socialinės atskirties asmenų mokymui“
Viešoji įstaiga
Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centras (TECHIN)
+370 5 269 7455
info@techin.lt
Kontaktų sąrašas
Trinapolio g. 2, Vilnius
Juridinio asmens kodas: 306138865
PVM kodas: LT100015270513
LT 34 7044 0600 0032 1526
AB SEB bankas, b/k 70440, SWIFT kodas - CBVILT2X
I-IV 7:30 - 16:15 | V 7:30 - 15:00